Voltijdse dagopleiding Office manager

€ 1330.00 incl.
€ 1099.17 excl. BTW

Voltijdse dagopleiding Office manager

Jij houdt ervan dat alles op wieltjes loopt. Je bent nauwkeurig, stressbestendig en altijd aanspreekbaar voor klanten of medewerkers. Je wil de administratieve processen van je afdeling of kantoor beheersen en verbeteren als een pro en runnen alsof het je eigen bedrijf is? Lees dan even verder.

€ 1330.00 incl.
€ 1099.17 excl. BTW

In detail

Als Office Manager beheer je de administratieve en organisatorische processen binnen het kantoor en streef je naar een vlotte en efficiënte customer service. Je beschikt over sterke communicatieve en commerciële vaardigheden waarmee je de verschillende afdelingen in het bedrijf ondersteunt en met de nodige ervaring ook performanter kan maken. In de beginfase sta je vooral in voor opdrachten waarvan de inhoud wordt bepaald door de afdeling waarin je tewerkgesteld bent. Een mix aan taken worden je toevertrouwd: verslaggeving, klantenonthaal, kantoorbeheer, agendabeheer, telefonie, presentaties opmaken, facturen opstellen, personeelsadministratie, ... Daarnaast kan je een voorbereidende en ondersteunende rol krijgen voor andere diensten: marketing, verkoop, logistiek, accountancy, enz. Naarmate je de taken meer en meer zelfstandig kan uitvoeren, neem je meer verantwoordelijkheid op en stel je verbeterprocessen voor waardoor je je afdeling of kantoor op tactisch, logistiek en strategisch gebied runt als een pro.

Met jouw flexibele en oplossingsgerichte instelling houd je alles perfect onder controle. 

SyntraPXL is een duurzame organisatie. Wij drukken geen lesmateriaal af, maar je vindt alle cursusteksten en aanvullende documentatie op de Teamsomgeving.

Bij de start van het cursusjaar krijg je een volledig overzicht van de lesmomenten in je cursistenportaal. Hou er rekening mee dat wijzigingen in het lessenrooster kunnen gebeuren door onvoorziene omstandigheden. Het is dus mogelijk dat een inhaalles gepland wordt op een andere dag dan de gebruikelijke lesdagen.

Wist je dat je bij SyntraPXL ook op kot kan? Ontdek hier meer.

  • Je bent een administratieve krak en een kei in organiseren.
  • Je hebt commercieel inzicht en neemt graag je verantwoordelijkheid op. 
  • Je hebt een diploma Hoger Secundair Onderwijs (ASO, TSO, KSO of BSO mét specialisatiejaar).  
  • Indien je niet voldoet aan de voorwaarde diploma HSO, kan je een gemotiveerde aanvraag indienen (motivatiebrief, eventueel gekoppeld aan intakegesprek), waaruit blijkt dat je het instapniveau al op een andere manier hebt bereikt.
  • Naast de verplichte toelatingsvoorwaarde verwachten we ook: 
    • een grondige kennis van de Nederlandse taal (niveau B1 van het Europees referentiekader)
    • een basiskennis Frans en Engels (niveau A1 van het Europees referentiekader)
    • een basiskennis en -vaardigheid ICT en dactylo. 

Onderschat de studielast thuis na de cursusuren niet: bv. de vakken anatomie en medische terminologie vragen herhaling, herhaling, herhaling en zelfstudie.

Programma

Ontdek het volledige programma in detail

Deze opleiding op maat van je bedrijf? Vragen over deze opleiding?

De opleiding Office Manager bestaat uit 4 à 5 lesdagen per week. Hou er wel rekening mee dat het tempo hoog ligt en dat je thuis regelmatig moet studeren.

Onder voorbehoud van enkele wijzigingen ziet het programma eruit als volgt:

1. Office Assistant:

  • Toegepaste ICT-vaardigheden - 124u
  • Mondelinge en schriftelijke zakelijke communicatie - 32u
  • Nederlandse spelling & grammatica - 36u
  • Basis zakelijk Frans - 40u
  • Basis zakelijk Engels - 40u
  • Doelgericht, efficiënt en flexibel werken als Office Assistant - 28u
  • Digitale trends en futureproof werken in de kantooromgeving - 20u.

2. Office Manager:

  • Proces- en projectmanagement - 36u
  • Basis leidinggeven - 20u
  • Basis boekhouden en financiële opvolging voor de Office Manager - 20u
  • Communicatie, marketing en bedrijfsevents - 24u
  • Sociale wetgeving en personeelsadministratie - 24u
  • Starten in hoofd- of bijberoep - 4u
  • Eindwerkbegeleiding Office Manager - 8u
  • Eindproef Office Manager

3. Werkplekleren = stage (200u)

Aandachtspunt: op sommige stageplaatsen is het vereist dat de stagiairs ingeënt zijn tegen Hepatitis B. Daarom is het aangeraden om voor de start van de opleiding een medisch onderzoek te ondergaan.

4. Ondernemerschap

Tijdens de lessen ondernemerschap prikkelen en stimuleren we jouw ondernemingszin. Het opleidingspakket ondernemerschap bestaat uit o.a. personal branding, digital marketing, financiële inzichten, verkoop, opstartformaliteiten. Ontdek de ondernemer in jezelf en test je potentiële business idee meteen in de praktijk, begeleid door ervaren ondernemers.

 

Samenstelling prijs

Inschrijvingsprijs
€ 1099.17 excl. BTW
€ 1330.00 incl.
+ Handboeken
€ 47.17 excl. BTW
€ 50.00 incl.
Totaalprijs inclusief kosten
€ 1146.34 excl. BTW
€ 1380.00 incl.
Andere kosten - optioneel
€ 55.00 incl.

Heb je nog een vraag?

Nog iets niet duidelijk? Stel je vraag dan hieronder aan onze medewerkers en we helpen je graag verder.