Payroll consulent

Binnenkort verschijnen nieuwe startdata & prijzen
Business
Favoriet

Payroll consulent

De wetgeving rond sociale zekerheid en arbeid, evenals de regels voor complexe loonadministratie, wijzigen vaak. Het is dan ook niet verwonderlijk dat veel KMO's, zowel nationale als internationale ondernemingen, de hulp inroepen van specialisten om deze ingewikkelde zaken te ontrafelen. Ben je geïnteresseerd om je in dit veld te specialiseren? Of wil je jouw kennis bijspijkeren? Ontdek dan deze vernieuwde cursus die volledig geactualiseerd is en zich richt op iedereen die in de personeels- en/of loonadministratie wil werken of daarin wil doorgroeien.

Binnenkort verschijnen nieuwe startdata & prijzen
Business
Favoriet
Onze klanten geven ons »

In detail

Deze opleiding werd herwerkt en afgeslankt tot de essentie! In een kleine anderhalf jaar leiden we je op tot payroll-specialist.
Van september tot mei bieden we je een stevige basis toegepaste wetgeving aan (Arbeidsrecht, Sociaal recht en Welzijnswetgeving) die absoluut noodzakelijk is om op verder te bouwen in de modules Loonadministratie, Personeelsadministratie en Personeelsbeleid. We zorgen ervoor dat je regelmatig een rustpauze hebt in je lessenrooster zodat je ook de tijd krijgt om thuis de leerstof te verwerken. Je lessenrooster zit met andere woorden niet propvol. Tijdens het laatste semester krijg je wat meer ruimte om ook je eindwerk te kunnen werken.

We bieden je dus allerlei handvaten aan om na (of zelf tijdens) de opleiding te kunnen instappen in het beroep: actuele informatie, diepgaande studies, praktische hulpmiddelen, de meest actuele rechtspraak en meest recente ontwikkelingen. Wie deze pittige cursus met succes doorloopt en slaagt voor de eindproef ontvangt het getuigschrift Adviseur payroll & sociale wetgeving. 

  • Dit is een intensieve opleiding van 1 jaar en 4 maanden! Het inschrijvingsbedrag geldt voor de volledige opleiding.
  • De opleiding volgt het principe van BYOD (Bring Your Own Device). Je eigen laptop meebrengen is sterk aangewezen. Bij voorkeur een Windows PC met Office 365.
  • In onze opleidingen bieden we online cursusmateriaal aan. Dit is een bewuste ecologische keuze. 
  • Bij de start van het cursusjaar krijg je een volledig overzicht van de lesmomenten in je cursistenportaal. Hou er rekening mee dat wijzigingen in het lessenrooster kunnen gebeuren door onvoorziene omstandigheden. Het is dus mogelijk dat een inhaalles gepland wordt op een andere dag dan de gebruikelijke lesdagen.
  • In deze opleiding hou je best rekening met ‘extra kosten’ voor: de handboeken die je gebruikt tijdens de lessen. Je bestelt en betaalt de boeken via de website van Standaard Boekhandel. Daarvoor ontvang je enkele weken voor de startdatum van je opleiding een mail met de link.

Iedereen die wil werken in de personeels- en/of loonadministratie van een onderneming, sociaal secretariaat, uitzendbureau,... in de privé-sector, de social-profit of non-profit sector.

Houder zijn van een getuigschrift hoger secundair onderwijs ASO of TSO

OF

Een gemotiveerd schrijven met relevante praktijkervaring te bezorgen vóór de opstart van de opleiding.

 

Kopie van diploma dient bij inschrijving te worden binnengebracht op de campus om definitief ingeschreven te zijn.


  • Module: Arbeidsrecht (84u)
    • Individueel arbeidsrecht
    • Collectief arbeidsrecht
  • Module: Sociaal zekerheidsrecht (80u)
    • RSZ-wetgeving
    • vakantiewetgeving
    • statuut zelfstandige
    • werkloosheid
    • pensioenen
    • ziekte en invaliditeit
  • Module: Welzijnswetgeving en arbeidsongevallen (24u)
  • Module: Loonadministratie (48u)
  • Module: Personeelsadministratie (20u)
  • Module: Personeelsbeleid (24u)
  • Module: eindwerkbegeleiding (12u)
  • Eindproef

Bovenstaand programma is een verwijzing naar de klassikale lessen. Er zijn aanvullend ook enkele luikjes afstandsleren in de vorm van e-content die je thuis op je eigen tempo moet doornemen. Naast de wekelijkse lessen op de campus zal je dus ook thuis aan de slag moeten gaan. Dit is een intensieve opleiding die je volledig klaarstoomt om als adviseur payroll aan de slag te gaan! We voorzien daarom 1 jaar en 4 maanden zodat je voldoende tijd hebt om alles rond te krijgen.


Kmo-portefeuille

Thema: Personeelsmanagement - arbeidsorganisatie en bedrijfsprocessen

De kmo-portefeuille is een subsidie van de Vlaamse Overheid waardoor je tot 30% van je inschrijvingsgeld kan recupereren. Lees hier hoe de KMO-portefeuille in zijn werk gaat.

Netto verschuldigd bedrag voor:

* middelgrote ondernemingen

** kleine ondernemingen

Alle meest gestelde vragen Contacteer onze klantendienst

Kan ik na het volgen van deze opleiding als consultant werken?
Na het succesvol afronden van de opleiding kan je de personeels- en/of loonadministratie opvolgen binnen een bedrijf. Als je als consultant binnen een bureau wil opstarten is deze opleiding zeker een goede basis. We raden wel aan om na het afronden van de opleiding voldoende ervaring op te doen als adviseur voordat je de stap zal maken als consultant/expert.
Online les mogelijk?
De opleiding wordt niet online aangeboden. We hebben echter wel veel cursisten in de opleiding die dit combineren met een fulltime job.
Worden er binnen de opleiding “adviseur payroll & sociale vaardigheden” ook vrijstellingen verleend?
Binnen deze opleiding worden er vrijstellingen verleend voor een aantal vakken. Deze vrijstellingen dienen aangevraagd te worden via de website d.m.v. de officiële aanvraagformulieren. In dit aanvraagformulier zal je een kopie moeten toevoegen van je behaalde getuigschrift en eventuele leerdoelen van de voorgaande opleidingen.

Heb je nog een vraag?

Nog iets niet duidelijk? Stel je vraag dan hieronder aan onze medewerkers en we helpen je graag verder.