Adviseur payroll & sociale wetgeving

Binnenkort verschijnen nieuwe startdata & prijzen
Business
Favoriet

Adviseur payroll & sociale wetgeving

De sociale en arbeidswetgeving en de spelregels van de complexe loonregistratie veranderen regelmating. Niet gek dat veel KMO’s, nationale en internationale bedrijven een beroep doen op specialisten om deze complexe materie te doorprikken. Wil jij je hierin specialiseren? Of wil je je kennis opfrissen? Lees dan snel verder. Deze vernieuwde opleiding is helemaal up-to-date gebracht en gericht op iedereen die wil werken of doorgroeien in de personeels- en/of loonadministratie. 

Binnenkort verschijnen nieuwe startdata & prijzen

In detail

Deze opleiding werd herwerkt en afgeslankt tot de essentie! In een kleine anderhalf jaar leiden we je op tot payroll-specialist.
Van september tot mei bieden we je een stevige basis toegepaste wetgeving aan die absoluut noodzakelijk is om op verder te bouwen in de modules, Loonadministratie, Personeelsadministratie en Personeelsbeleid. We zorgen ervoor dat je regelmatig een rustpauze hebt in je lessenrooster zodat je ook de tijd krijgt om thuis de leerstof te verwerken. Je lessenrooster zit met andere woorden niet propvol. Tijdens het laatste semester krijg je wat meer ruimte om ook je eindwerk te kunnen werken.

We bieden je dus allerlei handvaten aan om na (of zelf tijdens) de opleiding te kunnen instappen in het beroep: actuele informatie, diepgaande studies, praktische hulpmiddelen, de meest actuele rechtspraak en meest recente ontwikkelingen. Wie deze pittige cursus met succes doorloopt en slaagt voor de eindproef ontvangt het getuigschrift Adviseur payroll & sociale wetgeving. 

Dit is een intensieve opleiding van 1 jaar en 4 maanden! Het inschrijvingsbedrag geldt voor de volledige opleiding.
Je zal tijdens de opleiding gebruik moeten maken van het handboek 'Arbeidsrecht toegepast', 9de editie 2023' met ISBN 9980000143604. Enkele dagen voor de opleiding van start gaat, ontvang je van ons een link naar de webshop van de Standaard Boekhandel waar je het handboek kunt aankopen. 



Iedereen die wil werken in de personeels- en/of loonadministratie van een onderneming, sociaal secretariaat, uitzendbureau,... in de privé-sector, de social-profit of non-profit sector.

Houder zijn van een getuigschrift hoger secundair onderwijs ASO of TSO

OF

Een gemotiveerd schrijven met relevante praktijkervaring te bezorgen vóór de opstart van de opleiding .

 

Kopie van diploma dient bij inschrijving te worden binnengebracht op de campus om definitief ingeschreven te zijn.

VERNIEUWD CURRICULUM:

  • Module: Arbeidsrecht (84u)
    • Individueel arbeidsrecht
    • Collectief arbeidsrecht
  • Module: Sociaal zekerheidsrecht (80u)
    • RSZ-wetgeving
    • vakantiewetgeving
    • statuut zelfstandige
    • werkloosheid
    • pensioenen
    • ziekte en invaliditeit
  • Module: Welzijnswetgeving en arbeidsongevallen (24u)
  • Module: Loonadministratie (48u)
  • Module: Personeelsadministratie (20u)
  • Module: Personeelsbeleid (24u)
  • Module: eindwerkbegeleiding (12u)
  • Eindproef

Bovenstaand programma is een verwijzing naar de klassikale lessen. Er zijn mogelijk ook enkele aanvullende luikjes afstandsleren in de vorm van e-content die je thuis op je eigen tempo kan doornemen. Naast de wekelijkse lessen op de campus zal je ook thuis aan de slag moeten gaan. Dit is een intensieve opleiding die je volledig klaarstoomt om als adviseur payroll aan de slag te gaan! We voorzien daarom 1 jaar en 4 maanden zodat je voldoende tijd hebt om alles rond te krijgen.

Besparingen

Bespaar dankzij opleidingscheques elk jaar vanaf september tot 250 euro (*) bij SyntraPXL. Meer informatie over opleidingscheques.

Deze opleiding komt in aanmerking voor Vlaams opleidingsverlof. Meer info & voorwaarden.

Digitale opleidingscheques

Je kan opleidingscheques aanvragen voor deze opleiding. Hiervoor heb je volgende gegevens nodig. De aanvraag gebeurt via het WSE-loket

  • ODB-nummer: ODB-Z00640
  • Officiële opleidingsnaam : Adviseur payroll en sociale wetgeving
  • Opleidingsverstrekker: Agentschap Innoveren en Ondernemen

Kmo-portefeuille

Thema: Personeelsmanagement - arbeidsorganisatie en bedrijfsprocessen

De kmo-portefeuille is een subsidie van de Vlaamse Overheid waardoor je tot 30% van je inschrijvingsgeld kan recupereren. Lees hier hoe de KMO-portefeuille in zijn werk gaat.

Netto verschuldigd bedrag voor:

* middelgrote ondernemingen
** kleine ondernemingen

Alle meest gestelde vragen Contacteer onze klantendienst

Kan ik na het volgen van deze opleiding als consultant werken?
Na het succesvol afronden van de opleiding kan je de personeels- en/of loonadministratie opvolgen binnen een bedrijf. Als je als consultant binnen een bureau wil opstarten is deze opleiding zeker een goede basis. We raden wel aan om na het afronden van de opleiding voldoende ervaring op te doen als adviseur voordat je de stap zal maken als consultant/expert.
Worden er binnen de opleiding “adviseur payroll & sociale vaardigheden” ook vrijstellingen verleend?
Binnen deze opleiding worden er vrijstellingen verleend voor een aantal vakken. Deze vrijstellingen dienen aangevraagd te worden via de website d.m.v. de officiële aanvraagformulieren. In dit aanvraagformulier zal je een kopie moeten toevoegen van je behaalde getuigschrift en eventuele leerdoelen van de voorgaande opleidingen.

Heb je nog een vraag?

Nog iets niet duidelijk? Stel je vraag dan hieronder aan onze medewerkers en we helpen je graag verder.