• Opleidingen
  • Praktische informatie
  • Over SyntraPXL
Onze campussen

Copywriter

Binnenkort verschijnen nieuwe startdata & prijzen

Copywriter

Geschreven, gedrukte of elektronische communicatie? Een krachtig beeld betekent niets zonder krachtige woorden... Als copywriter laat je een tekst knisperen! Je pakt op een creatieve, taalgevoelige manier reclameboodschappen in. Je valt op, komt origineel uit de hoek en schrijft foutloos. De specialisatie copywriter is een praktijkgerichte aanrader, voor al wie de geheimen van succes in de reclame- en marketingwereld wil doorgronden.

 

Binnenkort verschijnen nieuwe startdata & prijzen
Leervorm
Campus
Eigenschappen
Onze klanten geven ons »

In detail

Maak van je woorden een wapen! In een wereld vol boodschappen is het de kunst om eruit te springen. Of je nu een ondernemer bent, creatieveling, marketeer of freelancer: sterke copy maakt het verschil tussen opgemerkt worden of verdwijnen in de massa. Wil jij:

  • ChatGPT en andere AI-tools inzetten om je teksten sneller én beter te maken?
  • Unieke content creëren die écht blijft hangen?
  • Meer klanten overtuigen met ijzersterke teksten?
  • De juiste woorden vinden om jouw idee, dienst of merk krachtig te positioneren?
  • Je schrijfskills aanscherpen als (toekomstig) professioneel copywriter?

Dan is deze opleiding precies wat je zoekt.

  • De opleiding volgt het principe van BYOD (Bring Your Own Device). Je eigen laptop meebrengen is dus een must. Bij voorkeur een Windows PC met Office 365.
  • Je krijgt sowieso automatisch toegang tot de webversie van MS Office (Word, Excel, PowerPoint, Teams, OneNote).
  • In onze opleidingen bieden we online cursusmateriaal aan. Dit is een bewuste ecologische keuze. 

 

  • Ondernemers en professionals die krachtiger willen communiceren
  • Creatievelingen, marketeers en communicatiemedewerkers die wervende teksten willen schrijven
  • Starters of aspirant-freelancers die willen leven van hun pen
  • Copywriters die hun vaardigheden willen finetunen en updaten






Je dient over enige taalgevoeligheid te beschikken en je ervan bewust zijn dat schrijfopdrachten de rode draad doorheen de opleiding zijn.

Je zal een schriftelijke toelatingsproef afleggen waarin je bewijst de Nederlandse taal, zowel schriftelijk als mondeling, goed te beheersen. Een bijkomend mondeling intakegesprek kan georganiseerd worden indien daar nood aan is. Je zal beoordeeld worden op volgende criteria: 


Leesbaarheid/Structuur van de teksten: 10 punten
Algemeen correct taalgebruik/Spelling/Grammatica: 80 punten
Creativiteit en stijl:            10 punten


Toelatingsproef (4u)

Schrijfopdracht als startmeting

Copywriting Fundamentals (36u)

  • De essentie van copywriting

  • Creatief en wervend schrijven

  • De perfecte briefing en de kracht van campagnes

  • Denken in concepten

  • Feedbackrondes op je werk

Copy per format (44u)

  • Copy voor branding, contentmarketing, direct marketing & PR

  • Schrijven voor websites, nieuwsbrieven, social media, advertenties en meer

  • Begeleiding bij je eindproject

Copywriter als beroep (16u)

  • Prijszetting, offertes, reglementering en business skills

  • Hoe bouw je een duurzame carrière als copywriter?

  • Eindproef met feedback

 

Onze focus ligt op:

  • Het tekstueel vormgeven van ideeën
  • Onderscheidende copy schrijven op maat van je doelgroep
  • Werken met diverse formats en mediakanalen (van web tot print, van social tot e-mail)
  • Schrijven met één duidelijk doel: actie uitlokken

Kmo-portefeuille

Thema: Digitalisering - Software

De kmo-portefeuille is een subsidie van de Vlaamse Overheid waardoor je tot 30% van je inschrijvingsgeld kan recupereren. Lees hier hoe de KMO-portefeuille in zijn werk gaat.

Netto verschuldigd bedrag voor:

* middelgrote ondernemingen

** kleine ondernemingen

Heb je nog een vraag?

Nog iets niet duidelijk? Stel je vraag dan hieronder aan onze medewerkers en we helpen je graag verder.